Friday, October 29, 2010

Camne Aku Bleh Terjebak Dengan Korang Ha??

Kah kah kah... 


Sumpah aku pun confuse dan terdiam sambil sengih-sengih tatau nak jawap apa bila tiba-tiba Wan terkeluar soklan...


"Aku musyikil la cemana minah ni boleh sesat kat sini dengan korang ha?"


Hmmm...


Susah kot nak cerita sebab aku pun tak pasti camne aku boleh selambe je kuar melepak beramai-ramai dengan geng-geng engineering dan it happen to be aku sorang je pompuan dikalangan ramai-ramai tu. Padahal macam la takde budak pompuan engineering lain. Cuma masa tu aku saje tersesat ngan dorang. Eleh. Kalo tak pasal aku ade di tempat kejadian, mau sesat kot dorang cari arah Nasi Lemak Kapar tu. Yang tukang nak bawak ni pun segala main ingat-ingat lupa.


Since aku diploma, kawan-kawan baik aku yang aku selalu hang out adalah terdiri dari kalangan budak-budak TESL. Kalo tak TESL pun, maybe akan sesat sorang budak Medic, beberapa ketul budak IT dan jugak budak-budak Management. Selebihnya tukar semester lain, aku ngam dengan budak-budak Biotech plak. Sebabnya aku sewa rumah sekali aku seko-seko dengan semua tu senior-senior aku. Berani? Yeh. Aku sangat berani dan hasilnye, walaupun dorang senior-senior aku la semua, tapi semua kena buli dengan aku.


Haha. Apsal? Sebab si Apit la. Ramai kot admire Apit tu. Muke kemek pun orang suka. Heh. Pelik betul. 


Lepas tu setelah dua-tiga semester buat diploma, baru la aku kenal budak-budak sama course yang sebenarnya ada 11 orang saje. Otomatik dorang lantik aku jadi leader sebab konon aku rapat dengan lecturer. Ha. Rapat la sangat sampai boleh nego suh cancel je kelas bila masing-masing liat nak bangun pagi.


Tapi still aku takde la rapat sampai nak hangout keluar sekali dengan dorang. Sebab... Ntah. Setakat keluar makan-makan bile lepas kelas je aku join. Itu pun sekali-sekala. Nak kata jalan-jalan enjoy lepas habis exam... Ada ke budak-budak ni pernah nak ajak aku? Sudahnye aku join je la budak-budak TESL atau Biotech yang memang stok gamble je pegi mana-mana pun dan sempoi kentang walaupun tengah takde duit. Tipu la takde duit. Dalam poket masing-masing bawah RM30. Selambe ok?


Memang aku takde hati langsung nak campur dengan budak engineering. Kalo campur pun aku takde BFF. Macam pompuan-pompuan lain. Sampai ada la sorang budak Civil pernah tegur aku... Ni time dah masuk degree laaa...


"Ko ni takde kawan ke? Selalu aku tengok ko sorang-sorang je. Dalam kelas pun kadang-kadang dengan orang lain, kadang-kadang dengan orang lain..."


Selalu tengok aku beb! Pherh. Ada stalker jugak rupanya aku nih. Bangga sekejap.


Haha...


Yes. Bila masuk degree, aku cuma rapat dengan budak-budak yang sama-sama diploma dengan aku. Itu je yang aku kenal. Tapi tak menghalang aku nak mengeratkan silatulrahim dengan orang-orang lain... Hehe... Cuma, macam biasa la... Lepas sorang budak pompuan masa diploma aku tu blah taknak sambung maybe dia frust duit loan pertama kitorang kene cantas habis-habisan untuk cover yuran diploma dulu... Aku sorang je la pompuan dikalangan kawan-kawan aku.


Tapi aku sangka banyak yang aku akan sama dengan kawan-kawan aku tu. Sekali banyak pulak yang tak sama... Sampaikan aku boleh terlepas pegi praktikal dulu dari dorang. Sudahnye... Sebab jadik camtu... Aku kembali sorang-sorang dalam fakulti. Takde best friend or what so ever. Dan sebab tu aku mudah hang around dengan classmates yang lain. Ye lah. Dah sorang. Duduk pulak umah sewa yang housemate jenis tak kisah gile babi macam Kak Syima. Dier jenis tak busybody macam ex-housemate aku yang dulu-dulu tu... Asal hilang je semua cakap aku kuar ngan boyfren la ape jadah. Padahal aku hilang pasal aku pegi umah cousin aku. Samade kat Shah Alam tu atau umah mak anjang kat Puchong. Memang aku suka pi sana weekend. Lebih-lebih lagi time-time takde duit. Masa duduk Unisel Shah Alam tu nak pi mana pun semua tak guna banyak sangat duit. Sejak pindah campus baru... Pikir 200-300 kali nak pegi Shah Alam kalo bukan dengan transport sendiri.


Sebab tu la agaknya aku boleh tiba-tiba kamceng dalam geng tu. Siap kuar tengah malam tu ramai-ramai aku sorang je pompuan. Entah. Aku percaya kot dorang. Semua jenis nakal tapi baik. Touching gila sebab masa tu semua cakap dorang bodyguard aku. Keselamatan aku adalah priority dorang. Tskk... Terharu kau...


Tapi sebab aku sorang pompuan gak... Abeh sana-sini tak pasal-pasal aku kene bahan. Semua nak bahan aku kawen dulu la... Dok kenen-kenen dengan sesape je dalam geng tu lahh... Ingat lelaki tak suke bergosip ke? Lagi dahsyat kot style gosip dorang... Adoiyaiii...


Memang hidup aku adalah untuk dibahankan oleh kawan-kawan rupanya...


Dorang antar aku balik umah pun dekat pukul 3 pagi.


Haih. Aku memang takkan lupe soklan kat atas tu dengan kenangan hangout dengan dorang sampai ke pagi. Nanti-nanti bila semua dah keje, tatau la bila lagi kan dapat hangout camni. Kalo dapat hangout pun maybe tak seramai macam malam tu. Tambah plak kalo masing-masing dah ada komitment kan... Sebagai contoh, salah sorang atau dua-tiga orang dah sibuk plan nak kawen lepas ini. EXCLUDE aku ye. Masih takde calon T_T. 


Hoh... Baru berapa hari dah abes belajar dah start rindu-rindu dekat kawan-kawan yang lain tu.


Sebenarnya tak abes lagi ni. Tengah nervousapatriosa sebab bila-bila masa dalam next week kena re-present balik tesis. Hardware aku takyah nak upgrade apape... So, malas aku nak bawak dannnn... Cuma pegi berlengang present pasal result dengan analysis saja boleh??


Takyah nak komplen la eh apsal aku bleh hangout ngan dorang la, aku sorang pompuan laa, aku sosial la semua... Tujuan aku adalah nak share pasal value of friendship... Sad thing is aku memang kekurangan kawan-kawan pompuan... Sebab tu aku hangout ngan dorang ni je. 


Lagipun malam tu je last kitorang nak gather lepak sesame... Lepas ni mana boleh dah kot kalo masing-masing start busy dengan keje semua kan...


Memang indah kot zaman belajar ni... Lagi touching bila nak berpisah dengan kawan-kawan yang selama beberapa tahun dok kutuk-kutuk depan-depan, dok sekeh-sekeh, tolong sign attendance dalam kelas semua... I'm gonna miss them la lepas ni. Time konvo nanti pun belum tentu lagi bleh jumpa camni...

4 comments:

epalejau said...

best kan? kadang-kadang orang salah tafsir dengan persahabatan kita. memang kawan dengan laki, tapi ko still pempuan, what??? kannnn?

dan percayalah, no more hangout macam tu. konvo pun takkan sama. takkan. T_T sila nanges.

Aslina said...

::hadra::
huwaaaa~~!!! tengah nanges la nih~~

Asfan Ash said...

kwn time dekat2 ni hargaila mereka :)

Aslina said...

::ARC™::
yup... kalo ade transport... memang rajin je nak hangout dengan kawan2 yang lain2 selain dari dalam citer ni memandangkan sekarang sampai ujung tahun sangat banyak masa free... =)