Monday, December 26, 2016

Jemputan Kawen untuk Kengkawan Opis. LOL.

Yeah harini semangat aku bercerita sampai 2 post keluar sekali. LOL.

Jumaat lepas dengan perasaan bercampur-campur, aku bagi kad jemputan kat semua orang dalam office. Okey tak semua... Sebab ade lagi yang aku tertinggal... Nanti Selasa aku sambung bagi lain... Huhu...

Seperti yang dijangka, ada yang terkejut sebab senyap-senyap je kan... Tau-tau je nak kawen. Haha yang ni memang expected. Watpe nak kecoh-kecoh kan couple ke, tunang ke apa ke... Nak pulak aku memang shut off personal life aku dari orang lain... Except supervisor aku jelah. Sebab kadang-kadang kena mintak pendapat yang pelbagai dari sudut kerja. Termasuk la pandangan tentang drama "putus tunang" sebelum ni. Haha.

Dan dengan supervisor aku jugak laa aku cakap yang aku tunggu tunang aku selamat touch down Malaysia dulu baru aku invite semua dalam opis aku. Haha. Keji? Sebab tunang aku antar message cenggini:



 Ha gila tak sentap dapat message cenggitu???

*nampak tak punya keep secret kat sini & still crop nama*

Yang aku tak kecoh-kecoh sangat tu sebab, ye lah... Time zone lain-lain... So nak expect apa kan... Melainkan nampak aku kadang-kadang mata panda dalam office je la sebab stay-up bersembang entah apape dengan tunang tersebut. Kata nak call sembang-sembang ke, keluar dating sampai update merata-rata ke memang tak laa... Tahun 2012 je kot tahun aku galak sikit update sini yang aku tak habis-habis rindu la kejadah dengan dia sampai kena stalk dengan sorang makcik psiko dan tak puas hati dengan aku. LOL.

Tapi ada jugak yang tau "sikit" cerita pasal aku dengan dia. Aku syak mungkin yang tau tu stalk blog ni jugak selain ada makcik psiko tu. Makcik tu suka sangat petik nama aku nak mengadu apape dekat tunang aku. Konon nak bagi nampak dia baik, aku jahat sebab cerita apa semua kat dia. LOL. Sedap sangat ke nama aku sampai selalu kena petik ni? Sembang dengan aku pun tak pernah, lagi nak buat cerita mengarut petik nama aku. LOL. Berbalik pada stalker tadi... Hmm dia cakap sebab dia nampak aku pakai aksesori tambahan. Haha. Kecik beso kecik beso je aku pandang dia. Siap beriya ni follow nak bergosip kata aku dah lama kawen baru buat kenduri...

LOL.

Takde la kak. Sebelum ni tunang je. Aksesori tambahan tu sebab masa tunang tu, tunang tak dapat balik. So, dia wakilkan je la kat sedara-mara dia prepare apape yang patut untuk bertunang. Nak dijadikan cerita, 2 bulan lepas tu dia balik. Pastu dia jumpa la dengan sedara dia yang terlibat dalam majlis bertunang haritu. Punchline paling menakjubkan adalah, abang dia cakap, kalau dia tak bagi aku apape tanda "sendiri", maknanya aku ni definitely akan kawen dengan "orang yang belikan cincin tanda untuk bertunang haritu la". Okey? Geddit? Punchline tak kelakar? Memang pun. Aku sendiri amik masa 10 minit nak  pahamkan.

Maksudnya abang dia yang belikan cincin mase majlis tunang yang sempoi terhamat haritu... So, kalau dia takde bagi aku apape, maknanya aku akan kawen dengan abang dia la. Melepas la dia. Haha. Boleh lak abang dia buat lawak kasar cenggitu. So, sudahnya dari dia aku dapat rantai tangan halus dan kebal ni, dan cincin jenis rare, dia ada 2, satu kosong satu berbatu. Kalau combine, nampak macam sebentuk cincin biasa. Tapi ada dua. Eh complicated pulak explanation dia. Malas pulak nak tangkap gambar. LOL. Tu pasal banyak sangat aksesori aku. Bukan bermakna aku dah kawen. LOL.

Cuma mungkin orang ingat aku dah kawen mase kes aku hilang 2 minggu dari office tahun 2014 kot. Nikah kat Thailand senyap-senyap... Ade ke? Sape ye yang ikut kitorang mase tu? Hakimin? Hmm... Yang tu pun jadi issue jugak. Gaduh adik-beradik sikit kot pasal gambar instagram. Tapi takde link takde apape kalau tak report, pastu kitorang still terpisah tak tinggal sekali... Maka, benda tu boleh ignore. Biarlah rahsia yang tu.

Skarang ni yang bakal berlangsung ni, ikut peraturan Malaysia pulak. TAKDE APAPE DECLARATION on previous status. LOL. Dah macam cerita Wawa Zainal dengan Aeril Zafril la pulak kan...

Dan lepas tu terpisah untuk 9 bulan lagi... Sampai aku confirm dapat funding untuk further study kat tempat dia. Hmm...

No comments: