Saturday, September 3, 2011

Kenduri Kawen


Salam Sabtu...

Harini raaaaaaaaamai gile kawan-kawan aku buat kenduri kawen pade harini setelah selamat akad nikah semalam. Nak list kemain ramai lagi... macam nak pegi... ye la kan save lunch aku... kalo nasib baik dapat la tapau sampai ke malam cover dinner harini semua...

Tapi itu lah... setakat respon rsvp kat fesbuk je la... aku pun segan nak pegi sebab sorang-sorang. Mungkin la ramai yang aku kenal kat tempat kenduri tu... tapi tak syiok la aku pegi sorang-sorang sebab aku cuma keep in touch dengan pengantin je... kawan-kawan pengantin tak semua aku rapat. Kang tak pasal aku jadi kera sumbang yang awkward nak start sembang dengan kawan-kawan lama dan sudahnya aku bawak diri duduk bucu-bucu khemah...

Memang orang yang aku penah kenal, tapi kalo tak rapat, tibe-tibe suruh aku pegi beramah mesra memang tak dapat la kan kalo orang tu pun awkward macam aku jugak... bukan la aku demand seko boifren ke teman aku, tidak... at least ada la sorang membe rapat kot buat teman untuk macam kau la pegi dulu salam ngan tuan umah, tak, kau la, kau laaa... boleh main siku-siku dan tolak-tolak macam iklan raya ASB tu...

Lagi satu aku segan nak pegi sebab takde kad. Oh kemain la aku respond kat rsvp siap bagi alamat umah bagai, tapi jangan kata kad kawen, apa benda poskad pon tak sampai ke umah aku... macam jemput random ko nak datang, datang tanak datang aku takde hal langsung je...

Orang tua-tua cakap kalo tak pegi kenduri orang, nanti orang tanak datang kenduri kita. Iskkk dilema betul la bab nak pegi sorang-sorang ni... tapi kalo betul macam pe orang tua cakap tu... ok jugak. Memang bleh bajet la kot bape orang je dapat hadir ke kenduri aku... tu pon kalo aku sempat la berkenduri kawen kan...

Aku sedar taon ni ramai je aim aku wat kenduri sebab aku sibuk-sibuk attend rumah terbuka raya dan siap pakai inai bagai raya ni... tapi tak semestinya korang kena expect perkhabaran gembira dari aku... sebenarnya seboleh-boleh tahun ni semua orang yang buat rumah terbuka aku attend bukan setakat pegi makan je...

Tapi aku nak sangat salam mintak ampun dengan maaf kalo ada terkasar bahasa, salah silap terhutang semua seboleh-boleh aku nak bayar balik sebelum...

Mana la kita boleh jangka kan kalo korang expect kenduri kawen dari aku, tapi korang cuma sempat attend kenduri arwah untuk diri aku ke kan...

Kita tak boleh jangka semua ni.

Kepada kawan-kawan yang aku tak dapat bertandang ke kenduri kawen korang, aku harapkan korang bahagia sampai akhir hayat ok?

Posted via Blogaway & HTC Sense