Sunday, December 8, 2013

Hitam

Harini aku habeskan masa dengan google pasal kicap dengan chickenpox. Pasal aku teringinnnn sangat nak makan megi goreng indo mee... Megi tu kan ade kicap... Kalo tak letak, tak feel laa kan...


Aku mati2 la selama ni ingatkan pasal kicap tu ade soya, soya kan kekacang, maka tak digalakkan sangat makan kicap sebab soya. Maklum la supervisor aku yg chinese tu suh pantang semua kekacang.

Tapi tadi aku google2 semua jumpa plak statement pasal kicap takleh, KOPI O pun tak boleh... Aku jadik hah? Kenapaaa...

Rupanya pasal warna dia hitam. Takut nanti berparut hitam2 pulak. Jadi, kopi pun sama. Sebab warna dia hitam... Kenapa mesti diskriminasi warna hitam ni... Sebab aku pun bukan la putih sangat sampai nak kene risau teruk camni...

Tapi aku rasa ni MITOS je la kot. Mitos yang tak dapat dipastikan. Minggu kedua aku kene chickenpox ni, aku kena pulak cirit-birit tahap tak terbendung lagi, maka doktor yang sama check chickenpox aku telah prescribe CHARCOAL TABLET untuk aku makan hilangkan angin2, dan cirit-birit. Bau sebijik mcm Chikit Tek Aun... 


Aku kene makan ubat ni sampai la cirit-birit aku lega, tapi tu la, sebab badan aku panas sangat kot, jadinye skejap ok, skejap tak ok... Sampai aku rasa nak tido semua dalam toilet je... 

Kali ketiga pegi klinik, doktor lain plak, dia bagi ubat lain dan cadangkan aku minum kopi-o atau teh-o atau milo-o dengan makan biskut cap pingpong. Nak berat sikit, makan moi je. Segala roti, ayam, sayur semua lupakan kekonon nak rehatkan usus. 

Hadoiii... Memang power la penangan chickenpox dengan pakej cirit-birit sebab panas dalam badan ni... Dah la ubat2 klinik bagi semua panas2... Sebab nak mc punye pasal, dan desperate gila nak sembuh, aku percaya je la dengan ubat2 ni semua...

Tau tak? Last2 cirit-birit aku lega macam tu je lepas minum sebotol Yakult. Sampai skang dah okey. Tengok esok lusa pulak camne keadaan aku... 

Rabu ni start keje balik ^_^

Nah, sebagai selingan, tatap la gamba kucing kesayangan aku ni, Memiow yang juge hitam keseluruhan badan. Hitam itu menawan, apaaa...


No comments: