Saturday, August 10, 2013

Problem

Aku ade masalah nak pronounce nama bebudak yang baru lahir ni... Especially yang lelaki. Cemana mak ayah dorg pronounce eh? Kekadang mana aku dengar sangat mak ayah dorang sebut nama ni. Kemain laju2 sebutnya.

Takde ke yang nak letak nama simple2 je? Pastu nama2 ni macam ikut trend... Ada tak eh tersama nama bila masuk skolah nanti? 

Time anak buah aku yang sulung lahir, mase tu trend nama Amirul... Bile masuk skolah, kemain bersepah nama Amirul... Lepas tu trend nama Aiman... Ramai je nama Aiman... Tu nama simple okey lagi mudah sebut... 

Last year trend nama Rayyan. Ramai je nama Rayyan. Pun bleh sebut lagi. This year trend nama Aisy. Ce kabo cemana nak pronounce Aisy ni... Adakah "a-ish" or "ai-sh" or "ai-shi"?? Confuse mak tauuu!!
Post a Comment