Friday, May 3, 2013

Tele-Marketer

Situasi di talian telepon.

T- tele-marketer
A- aku lerrr...

T: Assalamualaikum, cik, saya bla bla bla dari bla bla bla...nak buat pengesahan, adakah nama cik ni Nor Aslinawati?

A: waalaikumsalam. Ye saya.

T: maaf mengganggu, boleh saya ambil masa cik sikit untuk bagi sedikit penerangan?

A: boleh, err... Tapi penting tak?

T: takde la penting sangat... Kalo cik *tak sempat nak sambung sampai abes*

A: *mencelah* oo... Tak penting sangat eh? Kalo camtu esok2 je la awak call saya balik, boleh? Tengah busy ni. *padahal tengah makan biskut je pun*

T: oh, takpe lah. Kalau macam tu, nanti saya hubungi cik balik. Terima kasih.

A: *letak phone*

Abes laa... Kalo dia jual insurans, confirm kene marah dengan manager. Haha. Kalo bersungguh, cakap ah penting. Aku? Standard la. Ko cakap tak penting, aku pon malas nak layan. Hahahaa...

No comments: